lundi 20 mai 2013

Did you see me quilling again?

ma toute nouvelle production  / my newest quilled flowers
Comme vous avez pu le voir sur ma dernière carte, je suis toujours en mode quilling. J'adore ça, ça me détend... J'ai cassé l'outil de quilling en plastique que j'avais acheté, mais je m'en suis bricolé un nouveau avec un cure-dents que j'ai fendu au cutter et collé au pistolet à colle chaude dans un manche en papier de magazine roulé. En fait ça fonctionne aussi bien que l'outil que j'avais acheté exprès, et je suis plutôt fière d'avoir fabriqué mon propre outil!
mon nouvel outil de quilling fait maison  / my new homemade quilling tool 
As you could see it on my latest card, I'm still quilling. I just love it. I had bought a plastic quilling tool but it broke quickly. So I created my own quilling tool by using a tooth-pick, cutting it with a craft knife to get the split in which to insert the quilling paper. I then inserted my tooth-pick in a handle made of rolled magazine paper, holding it in place using a hot glue gun. It works as well as the factory-made tool and I'm proud of having designed it myself!

quelques fleurs toutes simples en quilling / some simple quilled flowers

1 commentaire:

  1. ooh these are so pretty ... i can see why you love making them
    Lisa x

    RépondreSupprimer