samedi 3 novembre 2012

For a baby girl



J'ai des amis qui viennent d'avoir un bébé. Je leur ai fait cette carte en m'inspirant du sketch n°69 de Papertake Weekly (avec une rotation de 90°). Le tampon est de Motivet, colorié aux promarkers. Les fleurs sont de Wild Orchid Crafts. J'ai mis deux coeurs (issus d'un bracelet que je ne portais pas) pour représenter l'amour des deux parents. C'était la première fois que j'ouvrais les maillons d'une chaîne métallique, je m'en faisais tout un cinéma mais en fait c'est facile quand on a deux pinces (un tutoriel très bien fait est disponible ici). J'ai laissé deux longueurs de chaîne différentes pour plus de variété, et j'ai attaché les coeurs avec des brads à strass, ce qui laisse de la latitude pour que les coeurs bougent quand on manipule la carte...
le sketch utilisé / this is the sketch I used

I made this card for two friends who just had a baby girl. I used sketch #69 from Papertake Weekly with a 90° rotation. The image is a Motivet stamp which I colored with promarkers. The flowers are from Wild Orchid Crafts and the hearts are from a bracelet I never wore. I had never taken apart a metallic chain before, I imagined it would be difficult but it's not if you have two good pliers (you can find a very good tutorial here). I left two different lengths of chain for a bit of variety and attached them with strass brads : it gives the hearts some liberty to move and I quite like that...
I would like to submit my card to the Papertake Weekly challenge (this week we can use any sketch from a previous challenge), to the Wild Orchid challenge (bling it up) and to the Basic Grey challenge (Anything goes, I used the Basic Grey "Eva" paper pad).

4 commentaires:

  1. Awww this is so cute, I love the baby and pretty charms too :) xxx

    RépondreSupprimer
  2. Gorgeous card :-) such a cute image and the papers and charms are fab :-) Lovely name too :-)

    thanks for joining us on the Papertake Weekly Challenge :-)
    luv
    Lols x x x

    RépondreSupprimer
  3. Hi! ths is such a sweet and very special card,gorgeous design and colours too.
    Thank you for joining us at BasicGrey Challenge this week.
    hugs Lou and the DT.xx

    RépondreSupprimer
  4. So swqeet. Thanks for joining us at WOC challenge this week x

    RépondreSupprimer