lundi 16 août 2010

En attendant le grand jour... Preparing for the big day...



Je me marie dans moins de deux semaines! Ce petit panier en forme de papillon est fait d'après le modèle que m'a gentiment envoyé Sandra. Il servira, ainsi que les autres faits à l'identique, à mettre des pétales de roses que des invités lanceront au-dessus de nous à la sortie de l'église. Le papier cartonné que j'ai utilisé présente des vagues irisées dont la couleur change selon l'angle de la lumière, je l'aime beaucoup!

I'm getting married is in less than two weeks! I made this little butterfly bag thanks to Sandra who sent me her template. It will hold rose petals that our guests will throw above our heads when we get out of the church... I've used an iridescent cardstock on which waves move according to the light incidence.



Sur cette photo vous pouvez voir tous les petits sacs que j'ai préparés... Et, si vous ne le connaissez pas encore, mon tabouret en carton!

On the picture above you can see all the little butterfly bags, and also the cardboard stool I made a while ago.



Et voici mon coffre aux trésors! Les boîtes à dragées, toutes bien rangées an attendant sagement le jour J...

And that's my treasure box... All the little boxes for sugared almonds.


De plus près, on voit le papier irisé, le même que pour les paniers à pétales de roses. Une petite étiquette pour le nom, et ces boîtes à dragées serviront également de marque-place.

You can see that the box is made out of the same cardstock as the rose petals bags. There is a tag on each box with the name of a guest so that the sugared almond boxes are also the placemarks.

8 commentaires:

  1. Magnifique tout ce que tu as préparé pour ton marriage. Ca fait envie d'y participer :)
    Toute mes félicitations et j'espère que tu pourras profiter de ton jour un maximum.

    Gros bisous
    Melanie-Jane

    RépondreSupprimer
  2. very pretty, good luck for the big day

    RépondreSupprimer
  3. Hi there,

    Thanks for visiting my blog. I totally agree with that; as long as it comes to use...sooner or later. :-)

    So far there are very few things I bought and never used, but yes, I do have a lot of stuff that I've never used, but I'm sure it will come in handy some day! :-)

    Oh you're getting married? Congratulations, have a wonderful today!

    Take care,
    S.

    P.S. Today's actually my 3rd wedding anniversary....

    RépondreSupprimer
  4. J'ai bien reçu ta jolie carte et je t'en remercie !!!!
    J'aime beaucoup tout ce que tu as préparé pour ton mariage, le papier est très chic !!!
    et je suis contente de découvrir les paniers que tu as réalisés avec le gabarit
    BiSES

    RépondreSupprimer
  5. Oh my gosh! I love your stool!! Love the butterfly bags, I'm sure the wedding will be beautiful!!

    RépondreSupprimer
  6. Many Congrats and I wish the best for both of you on your special day.
    The butterfly bags are lovely and what a fab idea to use them for the rose petal confetti.
    Have a fantastic day.
    Hugs
    Sue x

    RépondreSupprimer
  7. Hi - thank you for becoming a follower and posting my candy. I hope your wedding goes really well. It looks like you have been putting a lot of work into getting everything done.

    Congratulations.
    Valxx

    RépondreSupprimer
  8. Thank you for the info about Cuthbert. So sad it's not a freebie anymore. Thanks for visiting my blog. I've checked out yours and love the wedding favors they are so classy.
    All the best
    Deb
    xxx

    RépondreSupprimer