samedi 26 juin 2010

Carte pour un départ à la retraite


pour un beau départ...

Pour cette carte, je me suis inspirée du sketch 4 de Waltzing Mouse, même si je ne l'ai pas suivi à la lettre. J'ai utilisé un tampon Penny Black et je participe au challenge "paper patch" (effet patchwork en papier). Cette carte m'a pris pas mal de temps à faire car je n'avais pas de perforatrice me permettant de faire des cercles de la taille désirée, donc chaque lettre est découpée aux ciseaux: j'ai dû faire de nombreuses pauses car au bout de quelques lettres mes yeux ne voulaient plus suivre les petits ronds...

This card is made according to Waltzing Mouse Sketch Challenge #4, even if I must admit I took some liberty with the sketch. This card also enters the Penny Black Saturday Challenge "paper patch". It took me quite some time to create because the letters are printed then carefully cut one by one using scissors because I did not have the correct size of punch. The text reads "happy retirement".

16 commentaires:

  1. Gorgeous - love the deep coloured papers, looks so rich and luxurious. And of course I love that cute PB hedgehog! Hugs, Sxx

    RépondreSupprimer
  2. Great job with the WMS sketch! love the colors and cute image - I can't believe you hand cut all those circles! thanks for playing with the sketch this week!

    RépondreSupprimer
  3. Really cute card! What a great image for the retirement sentiment! Love the whole thing!!

    RépondreSupprimer
  4. Hi

    fabulous card I love the colouring of the design paper, thanks for joining us at penny black saturday

    Joey.xxx

    RépondreSupprimer
  5. Bonjour!! Merci beaucoup d'avoir joué avec nous! votre carte est grande!

    RépondreSupprimer
  6. beautiful card and I love your take on the challenge..thanks for joining in the fun this week at PBSC...hugs kath xxx

    RépondreSupprimer
  7. Lovely card - that butterfly ties it all

    RépondreSupprimer
  8. Votre carte est tres jolie! Je t'aime!

    RépondreSupprimer
  9. Oh wonderful adorable card. Thanks for joining us at PBSC this week.
    luv
    Debby

    RépondreSupprimer
  10. Adorable card! Great job on the sketch...too fun.

    RépondreSupprimer
  11. What a sweet card - I'm so impressed with how well you hand cut those circles, fabulous job!

    RépondreSupprimer
  12. I love that hedghog image and the way you put the embellishment around.TFS

    RépondreSupprimer
  13. I really like this card - and how you used 8 triangles to create the background.

    RépondreSupprimer
  14. Great card - very cute image and I love the colours you've used.

    RépondreSupprimer